Beautiful woman in the garden with apples

Prebioticele si Probioticele: de ce sa le consumam impreuna

Prevalenta probioticelor, adica a bacteriilor benefice, asupra florei bacteriene patogene este cruciala pentru sanatatea organismului. Ele asigura in primul rand o digestie buna, insa nici rolul lor in mentinerea imunitatii nu este de neglijat.

Termenul de probiotice a fost mentionat prima data prin anii 1960 si inseamna in limba greaca pentru viata.

Probioticele sunt si organisme vii pe care le ingeram prin diverse alimente, care contribuie la proliferarea florei bacteriene sanatoase deja existente in intestinul nostru. Atunci cand flora benefica este afectata de toxine, poluare, malnutritie, stres ori diferite afectiuni, abcteriile patogene se inmultesc si apar o serie de dezechilibre. Pentru refacerea echilibrului florei intestinale se recomanda o dieta bazata pe alimente care contin probiotice.

Printre cele mai cunoscute specii de probiotice se numara:

•    Lactobacillus. Continut in iaurt, kefir si alte produse similare, s-a dovedit util in prevenirea si tratarea infectiilor fungice si urinare, a colonului iritabil, diareei post-antibiotice si cu rotavirus, tratarea intolerantei la lactoza, diferite afectiuni dermatologice si prevenirea infectiilor respiratorii.
•    Bifidobacteriile. Formeaza aproximativ 90% din flora sanogena a colonului. Este de ajutor in prevenirea cariilor si a intolerantei la glucoza, precum si in ameliorarea simptomelor sindromului de colon iritabil. Unele cercetari au aratat ca ajuta la scaderea colesterolului, in special la persoanele cu diabet.
•    Streptococcus thermophilus. Contribuie la ameliorarea tulburarilor gastrointestinale. Are si rol antioxidant.

Alimentele care contin probiotice sunt iaurtul, kefirul, branzeturile fermentate, varza murata si muraturile, tofu.

Probioticele au numeroase beneficii pentru sanatate. Printre acestea se remarca:
•    imbunatatirea rezistentei organismului la stres si in fata agentilor patogeni
•    diminuarea alergiilor alimentare si de mediu
•    reducerea inflamatiilor mucoasei intestinale, asociata cu mai multe afectiuni: colonul iritabil, intestinul permeabil, boala intestinala inflamatorie etc.
•    reducerea riscului de cancer colorectal
•    studiile au demonstrat rezultate promitatoare si in ceea ce priveste efectele probioticelor in tratamentul gastritei.
•    scaderea moderata a colesterolului si a trigliceridelor la pacientii cu hiperlipidemie.

Probioticele au nevoie de prebiotice

Pentru a se mentine in numar mare , probioticele au nevoie de prebiotice. Spre deosebire de probiotice, care sunt organisme vii, prebioticele sunt componente ale unor alimente care nu sunt digerate in intestin, ci tranziteaza spre colon, unde sunt descompuse de bacteriile prietenoase. Acest proces stimuleaza proliferarea florei sanogene.

Toate prebioticele sunt fibre (solubile si insolubile), dar exista unele fibre alimentare care nu sunt considerate prebiotice.

Prebioticele au starnit interestul comunitatii medicale prin anii 1990, cand s-a descoperit ca unele fibre solubile (inulina, oligofructoza, fructo-oligozaharidele) provoaca anumite modificari foarte sanatoase in flora bacteriana intestinala.

Prebioticele si probioticele sunt numite „alimente functionale”, deoarece sunt benefice sanatatii organismului.

Printre beneficiile consumului de prebiotice se numara:
•    Cresterea biodisponibilitatii si absorbtiei de minerale (calciu, magneziu)
•    Reglarea tranzitului intestinal
•    Reglarea metabolismului
•    Producerea a aproximativ 10% din necesarul zilnic de energie.

Alimentele care contin prebiotice sunt fibrele solubile de psyllium si seminte de in, radacinile unor plante, unele fructe (merele, bananele),   unele legume (ceapa, usturoiul, sparanghelul, prazul), otetul din cidru de mere, laptele matern.

Un studiu realizat in Belgia (2000, Bruxelles) a aratat ca consumul combinat de prebiotice si probiotice este posibil sa asigure supravietuirea probioticelor in timpul tranzitarii tractului digestiv superior, ceea ce mareste efectele acestora odata ajunse in intestin.

Probioticele, prebioticele si sanatatea

Dieta, poluarea si stresul care caracterizeaza viata majoritatii dintre noi sunt, mai devreme sau mai tarziu, cai sigure de dereglare a microflorei sanatoase din intestin. Se stie deja ca sistemul digestiv se afla in directa legatura cu sistemul imunitar (aici fiind localizate aproximativ 80% din celulele noastre imunitare) si sistemul nervos (in intestin aflandu-se asa-numitul „al doilea creier” datorita numarului mare de neurotransmitatori).

Sanatatea sistemului digestiv si functionarea sa optima au asadar o influenta mare asupra sanatatii intregului organism. De exemplu, dereglarea florei intestinale (disbioza) se afla la baza multor afectiuni cronice, inflamatorii si autoimune. S-a constatat ca cele mai mari beneficii rezulta in urma unei diete care include atat prebiotice, cat si probiotice. Actiunea sinergica a acestora ajuta nu doar la prevenirea si tratarea multor afectiuni, dar contribuie si la vindecarea in urma diferitor afectiuni (de natura digestiva, infectioasa, inflamatorie). Produsele care contin atat bacterii probiotice cat si componente prebiotice se numesc SINBIOTICE.

Cura cu ColonHelp ofera exact acest tip de beneficiu simbiotic prin aportul de prebiotice si probiotice, impreuna cu fibre solubile si Omega 3.

Beneficii ale consumului de probiotice si prebiotice pentru sanatate

Sanatatea inimii. S-a demonstrat ca prebioticele, principala hrana a probioticelor din intestin, au un efect de scadere a colesterolului si trigliceridelor, ambele fiind factori de risc majori pentru afectiunile cardiovasculare. Un studiu a aratat chiar ca consumul de prebiotice ajuta la prevenirea si reducerea aterosclerozei cu pana la 30% (conform University of North Dakota).

Imunitate. Studii recente indica faptul ca prebioticele stimuleaza producerea factorilor imunitari atunci cand este necesar. Conform Universitatii North Dakota, probioticele au efecte benefice in prevenirea multor afectiuni:
– tratarea infectiilor fungice vaginale si a efectelor infectiei cu Candida
– tratarea infectiilor urinare
– prevenirea diareei si a dereglarilor digestive dupa tratamente cu antibiotice
– controlul simptomelor colonulu iritabil
– reducerea substantelor cu potential cancerigen din intestin
– prevenirea sau reducerea evolutiei cancerului de colon
– combaterea inflamatiilor din organism
– tratamentul eczemelor.

Un studiu realizat de specialistii de la Johns Hopkins University School of Medicine (2002) a subliniat ca rolul imunomodulator al probioticelor, precum si cel de prevenire si tratare a diferitor afectiuni gastrointestinale este un subiect deja bine documentat in literatura medicala. Interactiunile probioticelor si ale prebioticelor (ca stimulent al dezvoltarii probioticelor) asupra tesutului limfoid asociat intestinului – GALT (o componenta majora a sistemului imunitar) s-au dovedit foarte benefice pentru sanatatea intregului organism.

ColonHelp – sursa ta de prebiotice!

Multi medici si cercetatori (printre care si cei de la Colegiul Medical din Georgia, S.U.A.) sustin ca fibrele alimentare sunt absolut necesare pentru supravietuirea si buna functionare a bacteriilor sanatoase din intestin. In contextul dietei moderne, a poluarii mediului si a aerului si a stresului cu care ne confruntam cu totii, flora intestinala este periclitata (si la multe persoane afectata in mod substantial) de multe toxine exogene si endogene, precum si de diferiti agenti patogeni si reziduuri pe care organismul nostru nu le mai elimina in mod eficient.

Cura de detoxifiere cu ColonHelp iti aduce atat prebiotice (prin fibrele continute in psyllium si semintele de in), cat si probiotice (prin iaurtul cu care se consuma, de preferinta, doza zilnica de ColonHelp). De asemenea, fibrele insolubile din ColonHelp completeaza efectele benefice ale prebioticelor si probioticelor asupra tractului digestiv, deoarece normalizeaza formarea bolului fecal si regleaza astfel constipatia, diareea si inflamatiile mucoasei intestinale.

In plus, ColonHelp iti aduce un avantaj pe care nu il au diferitele suplimente de probiotice existente pe piata. Efectul acestora dureaza cat timp sunt administrate respectivele suplimente. ColonHelp stimuleaza regenerarea florei de protectie proprii a intestinului tau, motiv pentru care efectele benefice pentru sanatate vor fi de durata. De asemenea, ColonHelp ajuta si la refacerea mucoasei intestinale, pentru care acizii grasi, fibrele si vitaminele A si E din semintele de in continute in ColonHelp sunt un remediu foarte eficient.

Si copiii au nevoie de probiotice!

Mai multe studii au evidentiat efectele pozitive ale consumului acestor substante pentru sanatatea digestiva si sistemul imunitar al copiilor. Printre multe alte studii, o meta-analiza realizata in 2002 („Eficacitatea probioticelor in diareea acuta la copii”), insumand rezultatele a 18 studii clinice, a aratat eficienta acestor substante in vindecarea si prevenirea diareei si a altor tulburari digestive la copii. Se stie ca sistemul imunitar si flora digestiva formate in copilarie influenteaza sanatatea copiilor si in perioada adulta, motiv pentru care alimentatia copiilor trebuie sa contina si astfel de substante.

9 thoughts on “Prebioticele si Probioticele: de ce sa le consumam impreuna

  1. Gratiela

    mi se pare benefica administrarea probioticelor impreuna cu prebioticele, insa nu cred in iaurturile care contin cereale. nu am vazut decat cereale prelucrate care sigur nu au fibre si contin si zahar. prefer sa imi iau separat cele 2 surse (iaurt si cereale) si sa le amestec eu acasa.

    Răspunde
    1. colonhelp Autor articol

      Principalii factori care pot afecta flora intestinala sunt:
      – lipsa din dieta a legumelor si fructelor
      – abuzul de carne
      – abuzul de zahar alb, de cafea, de ceai, de ciocolata, de alcool
      – abuzul de medicamente, in special de antibiotice

      Răspunde
  2. Felicia

    Da, aceasta combinatie chiar este cea mai buna pentru sistemul digestiv! Eu am incercat personal ColonHelp-ul cu iaurt si va spun ca m-a ajutat foarte mult! Vi-l recomand cu mare caldura!

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s