Family sitting in the park

ColonHelp si flora intestinala

Ce este flora intestinala?

Stiai ca atunci cand ne nastem avem tubul digestiv steril? Insa o data cu primul lapte primit de la mama – colostrul (laptele matern secretat timp de cateva zile dupa nastere, acesta reprezentand prima hrana a sugarului) beneficiem de primul implant de flora microbiana. Bacteriile continute de laptele matern colonizeaza foarte repede tubul digestiv si reprezinta un beneficiu intrucat sunt folositoare in mentinerea sanatatii, imunitatii si functionarii normale a tranzitului intestinal. Mai tarziu, acestor bacterii li se adauga cele provenite din apa, fructe, legume, produse lactate.

Flora intestinala este un univers microscopic, pe care il purtam cu noi toata viata si care totalizeaza sute de miliarde de bacterii, din circa 400-500 de specii diferite de bacterii, fungi si virusuri. Deoarece la nastere, tubul nostru digestiv este steril, colonizarea cu bacterii poate ajunge la o  concentratia maxima in primii ani de viata.

Flora intestinala sanogena vs. Flora intestinala patogena

Flora intestinala este alcatuita din doua tipuri de bacterii:

  • Bacterii sanogene, asa-numita flora intestinala de fermentatie;
  • Bacterii patogene, asa-numita flora intestinala de putrefactie.

Pentru mentinerea sanatatii este nevoie de mentinerea unui echilibru intre cele doua tipuri de bacterii din flora intestinala. Astfel, flora intestinala de fermentatie trebuie sa reprezinte 85% din bacteriile care populeaza colonului, iar flora intestinala de putrefactie – 15%. Fie ca ne place sau nu ideea, in interiorul sistemului digestiv se duce o permanenta lupta intre bacteriile bune (probiotice) si bacterii „daunatoare”, creandu-se adevarate relatii simbiotice pentru o buna convietuire.

Stiai ca flora intestinala de fermentatie poate fi stimulata sa se inmulteasca tot cu ajutorul probioticelor din iaurt?

Ce rol are flora intestinala?

Flora intestinala are un rol deosebit de important in digestie si in imunitatea organismului. Astfel, flora intestinala degradeaza resturile alimentare nedigerate intr-o forma in care acestea sa poata trece prin peretii tubului digestiv si sa intre in sistemul vascular. Este stiut faptul ca flora intestinala participa la sinteza unor vitamine (complexul de B-uri, vitamina K) si mentine un mediu ostil instalarii bacteriilor patogene care pot cauza diverse boli.
Cel de-al doilea rol important al microflorei intestinale este cel de aparare, mentinand un mediu nepropice instalarii bacteriilor patogene potential cauzatoare de boala. Dezechilibrele florei intestinale sunt caracterizate printr-un dezechilibru intre flora de fermentatie si cea de putrefactie. Pentru mentinerea sanatatii se urmareste stimularea florei de fermentatie si inhibarea cresterii celei de putrefactie. Daca flora de fermentatie este afectata serios, nu este suficient sa hranim germenii ramasi pentru ca numarul lor sa creasca suficient de repede. De aceea, trebuie sa introducem in intestin un numar cat mai mare de germeni de fermentatie proveniti din exterior, din alimentele care contin probiotice.

Flora intestinala, probioticele si prebioticele

Termenul de „probiotice”, cu referire la microorganismele introduse în organism în scopul inmultirii florei intestinale, a fost propus pentru prima dată în 1989, în timp ce termenul de „prebiotice“ (cu referire la substanţele care creează un mediu favorabil dezvoltării acestor microorganisme) apare mult mai târziu in 1995.
Termenele de prebiotice si probiotice au luat cu asalt tot mai mult lumea reclamelor cu mancare si etichetele cu medicamente, dar cu toate acestea ele raman o adevarata enigma pentru consumatori.
Probioticele sunt considerate acele bacterii bune care sustin digestia alimentelor in tubul digestiv. Aceste bacterii bune le putem prelua in forma naturala din iaurt, kefir, ceai de kombucha, zeama de varza murata. Probioticele au fost introduse si in unele suplimente alimentare.
Prebioticele au la baza complexe de amidon sau zaharuri continute in alimente cu rolul de a creea  un mediu de viata cat mai prietenos acelor bacterii considerate „bune”. Prebioticele contribuie astfel la mentinerea sanatatii tubului nostru digestiv. Ne putem lua aceasta portie de sanatate adoptand un stil de viata sanatos (cereale integrale, fructe, miere, ceapa, usturoi etc.) dar nu sunt deloc de neglijat nici suplimentele alimentare care contin prebiotice si sunt la indemana oricui.
Atunci cand flora intestinala este dezechilibrata, avem nevoie atat de probiotice, cat si de prebiotice, pentru a ne mentine sanatatea. Probioticele putem sa le luam din iaurturi, iar prebioticele din fibre (cereale integrale, fructe, legume).

O cura de ColonHelp iti aduce atat probiotice, cat si prebiotice. ColonHelp se administreaza cu iaurt (probiotice), iar fibrele de in si psyllium din ColonHelp sunt unele dintre cele mai bune surse de prebiotice.

Dieta afecteaza flora intestinala

Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare: „Lipsa fibrelor din dieta, abuzul de carne, abuzul de zahar, cafea, alcool, fumatul, abuzul de antibiotice determina ruperea echilibrului ecosistemului bacterian colonic (disbacteriemie), ceea ce are ca efect perturbarea functiilor acestuia. In aceste situatii, echilibrul microflorei colonice este distrus prin dezvoltarea excesiva a bacteriei Clostridium difficile. Ca prim efect apar tulburari digestive, stari diareice acute sau cronicizate. Efectele disbacteriemiei pot fi mult mai severe determinand malabsorbtie, perturbarea biosintezei vitaminelor, aminoacizilor, autointoxicarea organismului. Cronicizarea acestor disfunctii poate creste riscul aparitiei obezitatii, dislepidemiilor, maladiilor cardiovasculare, cancerelor. Bariera protectoare distrusa prin utilizarea antibioticelor poate fi refacuta prin utilizarea culturilor alimentare probiotice: Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus casei, Enterococcus faecium, Bifidobacteria. Cele mai bune alimente probiotice, functionale sunt iaurturile naturale, obtinute prin fermentarea laptelui cu lactobacili: Lactobacilllus bulgaricus,  Streptococcus thermophilus si specii ale genului Bifidobacteria. Dezvoltarea si activitatea lactobacililor si bifidobacteriilor sunt stimulate de prebiotice, care pot fi luate din alimentele bogate in fibre solubile: seminte de in, psylliumul, cicoarea, napii, ceapa, usturoiul, cerealele integrale, fructele, legumele. Administrarea cu iaurt a fibrelor de in si psyllium din produsul ColonHelp este inspirata, deoarece pe langa probiotice ii oferim organismului si o doza buna de prebiotice.“ (Adevarul de seara, nr. 399, marti 24 noiembrie 2009) Citeste mai mult!

ColonHelp reface flora intestinala si combate constipatia/diareea

Atat probioticele, cat si prebioticele actioneaza rapid si in mod direct combatand cu succes atat diareea, cat si constipatia, scad colesterolul si glicemia, reduc tensiunea arteriala prin mecanismul de inhibare a secretiei de noradrenalina, intaresc sistemul imunitar, reduc riscul de cancer in general si cu precadere pe cel de colon prin contracararea, neutralizarea sau eliminarea toxinelor din organism, reduc intoleranta la lactoza, au efect antiseptic la nivelul tubului digestiv. O cura de ColonHelp actioneaza in toate aceste directii.
Majoritatea probioticelor au efect hipocolesterolemiant, iar specii de bacterii precum Lactobacillus acidophilus preluate din iaurt, lapte batut, varza, castraveti au acelasi efect, dar mult mai pronuntat datorita procesului de metabolizare anaerob al colesterolului in vezica biliara, conform dr. S. E. Gilliland (1985).

Stiai ca bacteriile bune din produsele lactate denumite lactobacterii probiotice au capacitatea de a genera acid lactic? Cercetarile ulterioare au aratat ca acest acid lactic are putere inhibitoare asupra lui Helicobacter pylori, microorganism care poate dezvolta ulcerul gastric datorat eliminarii de toxine.

Tot acidul lactic poate crea mediu nepropice pentru Salmonella typhimurium, microorganism deosebit de virulent. Bacteriile din genul Lactobacillus, in timpul fermentatiei lactice, sintetizeaza o cantitate semnificativa de vitamina C, asigurand astfel efecte antioxidante mai ales ca acidul ascorbic (vitamina C) prezinta activitate biologica la nivelul colonului; vitamina C se oxideaza repede si organismul uman trebuie sa si-o procure din surse exogene periodic.
Pe langa binefacatorul acid lactic, bacteriile probiotice au capacitatea de a secreta enzime cu proprietati hipotensive. Efectul antihipertensiv este asigurat de prezenta in aceste enzime a unor peptide in acid gama aminobutiric (GABA). GABA este implicata in inhibarea secretiei de noradrenalina, rezultand o scadere a tensiunii arteriale.

„Personal, am inceput cura de detoxifiere cu ColonHelp si am observat legatura dintre un ten frumos si o digestie buna! Organismul meu a reactionat imediat, am eliminat consistent toate toxinele acumulate in timp, scaunele tari si dureroase au disparut, acum am si doua scaune pe zi. Folosesc ColonHelp de 2 luni si ma declar foarte multumita si bucuroasa cand constat ca mi-a crescut imunitatea la raceli. Am facut analize medicale si mi-au scazut trigliceridele si colesterolul. Eliminarea toxinelor mi-a redat un somn linistit, a eliminat stresul si mi-a redat energia organismului“, povesteste Virginia Gros, dupa ce a urmat o cura de ColonHelp. Citeste toata marturia!

Flora intestinala şi antibioticele

Este cunoscut de catre majoritatea faptul ca abuzul de antibiotice are efecte negative asupra florei intestinale, dar si asupra microflorei din alte cavitati (cavitatea bucala, cavitatea uro-genitala etc.). Antibioticele administrate au insa si rol de a distruge microorganismele saprofite utile, cu activitate probiotica, dar care nu sunt la fel de bine adaptate cum sunt bacteriile latent patogene. De aceea, se recomanda sa folosim in paralel probiotice pentru a preveni destabilizarea florei intestinale si pentru a ajuta la refacerea microflorei utile, cu beneficii asupra intregului organism.
ColonHelp ajuta la refacerea florei intestinale afectata de antibiotice!

De ce ColonHelp?

ColonHelp joaca un rol-cheie in reglarea florei intestinale, ca parte a sistemului imunitar. Produsul ColonHelp contine prebiotice (fibre solubile) si se administreaza impreuna cu un probiotic (iaurtul), fiind astfel o metoda de aparare redutabila impotriva invaziei de microorganisme daunatoare organismului. ColonHelp este mai mult decat un curatitor intestinal, este mai mult decat o metoda de eliminare a reziduurilor cantonate la nivelul colonului. ColonHelp actioneaza si asupra imunitatii, asupra florei intestinale.
O cura de ColonHelp reprezinta combinatia ideala pentru reechilibrarea microflorei intestinale. Combinatia ColonHelp (prebiotic) si iaurt (probiotic) este valoroasa pentru sanatatea noastra din mai multe motive:

  • Contribuie la mentinerea intestinelor sanatoase si de aici a intregului organism.
  • Este un ajutor important in asimilarea vitaminelor: vitamina B2 (riboflavina), B3 (niacina), B6 (piridoxina), acidul folic si biotina. Asimilarea vitaminei K, necesara pentru buna coagulare a sangelui, este de asemenea, mai eficienta.
  • Previne/ajuta la tratarea unor boli: constipatie, diaree, infectii cu Candida albicans sau cu alti agenti patogeni.
  • Poate ajuta la prevenirea aparitiei leziunilor precanceroase si a cancerului de colon. Colonul poate fi mentinut sanatos foarte usor. Este suficient sa iei in fiecare zi suplimentul de fibre ColonHelp impreuna cu iaurt si astfel colonul este mentinut sanatos, iar toxinele sunt eliminate eficient. Mai mult decat atat, aceasta combinatie alimentara duce la cresterea imunitatii.

Fibrele ColonHelp reduc aciditatea digestiva

Cu cat tranzitul este mai incetinit, cu atat contactul dintre toxine si peretele intestinal este mai prelungit, fapt care duce la scaderea pH-ului, mediul devenind din ce in ce mai acid. Mediul acid are efecte dezastruoase asupra florei intestinale. ColonHelp stimuleaza tranzitul intestinal prin continutul de fibre, prevenind astfel aciditatea mediului si degradarea florei intestinale sanogene.
Pentru aceasta trebuie sa urmati o cura cu ColonHelp 1 – 3 luni. Efectele benefice ale prebioticelor din ColonHelp se fac simtite in timp, regenerarea florei intestinale, fiind un proces fiziologic care se face progresiv. De aceea, prebioticele din ColonHelp trebuie furnizate zilnic florei de fermentatie pentru ca aceasta sa se intareasca, sa se inmulteasca si sa isi redobandeasca locul in imunitatea organismului.

„Am luat in ultimii ani si o gramada de vitamine pentru intarirea sistemului imunitar, deoarece faceam rosu in gat si raceam foarte, foarte des chiar si in timpul verii, de fiecare data cand copilul lua o viroza sau racea. Cu cateva luni in urma am vazut reclame la televizor care vorbeau despre ColonHelp. Cu 6 saptamani in urma, gasindu-ma la cumparaturi intr-o farmacie din orasul Oradea unde locuiesc, printre altele am decis sa cumpar si produse pentru a incepe cura obisnuita de detoxifiere, pregatindu-ma astfel pentru primavara. Asadar am cumparat produsul ColonHelp si din ziua urmatoare am inceput sa-l administrez la micul dejun in primele 7 zile, pe urma si seara intr-un pahar cu apa. Spre surprinderea mea, dupa circa doua saptamani am inceput tot mai mult sa sesizez urmatoarele: in timpul zilei nu ma mai simteam deloc obosita; pielea imi devenise foarte curata, nu mai aveam nici cele cateva acnee inainte de menstruatie; nu mai experimentam defel balonari; par foarte sanatos; nu am mai racit nici macar o data de atunci, desi am avut parte de cateva saptamani cu zapada si frig serios“, povesteste fericita Mariana Kofler, care a urmat o cura completa de ColonHelp. Citeste toata marturia!

Fa o cura de ColonHelp si imunitatea ta va avea doar de castigat!

12 thoughts on “ColonHelp si flora intestinala

  1. Aida

    intotdeauna cand urmez un tratament cu antibiotice consum si un paharel de iaurt, de preferinta din cele imbogatite cu fermenti. este un principiu mai vechi pe care il urmez de fiecare data si astfel imi mentin flora intestinala sanatoasa.

    Răspunde
  2. Hermina

    de curand am aflat si eu mai multe informatii legate de flora intestinala. am citit si pe acest site informatii de actualitate pe care nu le-am regasit in alta parte. am inceput si eu o dieta mai sanatoasa si am achizitionat un pachet promotional colonhelp cu liver, pentru a imi ajuta si ficatul sa functioneze mai bine. sper sa resimt cat de curand rezultatele.

    Răspunde
  3. Carmen Petrisor

    Eu am urmat un tratament cu antibiotice si nu am luat nimic pentru flora intestinala. Acum am dureri de stomac frcvent. Mai pot sa fac ceva acum? Daca fac o cura de detoxifiere cu produsul asta, colonhelp, ma ajuta?

    Răspunde
    1. colonhelp Autor articol

      Antibioterapia, desi ramane cea mai valoroasa metoda terapeutica antibacteriana, conduce la tulburari digestive care sunt de fapt expresia unor modificari profunde ale microflorei normale. Flora intestinala, afectata de antibiotice, poate fi refacuta cu ajutorul bacteriilor probiotice. Probioticele sunt culturi de microorganisme vii si active ce tranziteaza tractul gastro-intestinal, exercitand o actiune de echilibrare a microflorei, prin colonizare directa. In categoria acestor bacterii benefice intra: bifidobacteriile, lactobacilii care se gasesc in anumite alimente – iaurt, kefir sau alte produse lactate, dar si in anumite produse farmaceutice.
      Pentru a se dezvolta, probioticele au nevoie de o hrana de calitate − prebioticele. Acestea sunt fibre alimentare (inulina), care nu sunt digerate in trecerea lor prin tractul gastro-intestinal si care stimuleaza la nivelul colonului aparitia, cresterea si activarea bacteriilor „prietene“.
      Prin continutul de fibre alimentare, produsul nostru ColonHelp este o hrana de calitate pentru flora intestinala al carei echilibru a fost perturbat de administrarea de antibiotice. Fibrele din seminte de in si psyllium, introduse in formula ColonHelp, se administreaza impreuna cu un pahar cu iaurt. Astfel avem o doza buna de probiotice din iaurt si in acelasi timp o portie serioasa de prebiotice.

      Răspunde
  4. Florin

    Am vazut si la TV pe dl Mencinicopschi ca recomanda ColonHelp ca fiind un reglator intestinal bland. Vreau sa incep si eu o cura din primavara.

    Răspunde
  5. Gentiana

    Intradevar! Si mie fibrele din ColonHelp mi-au redus aciditatea gastrica. Il am la birou si il iau in jurul orei 11:00, o data pe zi cu iaurt. Mi-am luat si o sticla de 2 l apa ca sa nu uit ca trebuie sa-i beau.

    Răspunde
  6. Marcela

    Sincer va zic ca am incercat tot felul de produse si abia cand am descoperit ColonHelp am reusit sa-mi revin cu colonul.

    Răspunde
  7. Andrei Razvan

    Mi se intampla sa ma trezesc dimineata foarte balonata. Chiar si somnul imi este perturbat!!Ma gandesc la helicobacter pylori…posibil sa am? Imi este urat de medici si analize. Daca incerc ColonHelp Probiotic Forte oare imi revin? A incercat cine produsul? Cineva cu helicobacter p.?

    Răspunde
  8. Rita

    Si eu am dureri de stomac si probleme cu dereglarea trazitului in ultima perioada…o fi si din cauza tigarilor…M-am hotarat sa ma las, dar cum fac sa imi revin cu tranzitul si durerile de stomac? Oare ma ajuta ColonHelp??

    Răspunde
  9. Raluca

    Eu tocmai ce am terminat un tratament cu antibiotice si ma doare stomacul groznic! Am luat ColonHelp dar apoi am citit mai multe si despre ColonHelpProbiotic. As vrea sa le aiu in paralel, dar nu stiu daca este recomandat. Ce ma sfatuiti?

    Răspunde

Lasă un răspuns

