enjoying life

Digestia și hormonii fericirii sau de ce fericirea trece prin stomac

Ideea că „fericirea trece prin stomac“ și faptul că consumul anumitor alimente ne dă o stare de bine sunt lucruri familiare nouă tuturor. Studiile au arătat că aceste senzații nu se întâmplă doar în imaginația noastră. Cercetările din ultimii ani au arătat că tractul digestiv (în mod particular sănătatea florei microbiene benefice din intestin) este direct responsabil atât de funcționarea întregului organism, cât și de stările pe care le avem în fiecare zi. Acesta se datorează faptului că nivelul de serotonină și dopamină din creier este influențat direct de nivelul intestinal al acestor neurotransmițători, care este la rândul său influențat de nivelul bacteriilor benefice și de integritatea mucoasei intestinale. Continue reading

Woman's hands with water splash

Detoxifierea în parazitozele intestinale

Potrivit statisticilor, paraziții intestinali afectează aproximativ 80% din populație. Unii specialiști vorbesc despre peste 1.000 de specii care parazitează organismul uman, deși în momentul actual există teste doar pentru aproximativ 100 dintre ele.

Chiar dacă paraziții intestinali nu provoacă de obicei simptiome grave, infestarea organismului sporește încărcarea toxică și, în timp, poate provoca multiple probleme de sănătate. Infecțiile parazitare se numără printre cele mai frecvente cauze ale sindromului oboselii cronice, precum și ale multor tulburări digesive, alergice și chiar imunologice.

Continue reading

Käse, Quark

Alimentele fermentate, sursa ta de probiotice!

Fermentarea controlata este un proces natural folosit din vremuri stravechi pentru conservarea alimentelor, dar si pentru stimularea digestiei si imbunatatirea sanatatii. Vechii romani, greci si traci pretuiau alimentele fermentate si le foloseau si in tratarea diferitor probleme de sanatate.

La sfarsitul secolului al XIX-lea, cercetatorii au descoperit ca microflora din tractul digestiv al persoanelor sanatoase difera de cea a persoanelor bolnave. Microorganismele din aceasta flora au fost denumite „probiotice”. Cercetarile moderne au confirmat faptul ca alimentele fermentate (muraturile, lactatele fermentate etc.) nu sunt doar foarte gustoase, ci si o adevarata comoara pentru sanatate. Bacteriile probiotice care prolifereaza in timpul fermentarii maresc continutul de enzime si de vitamine (B, C, K) si de asemenea pot inactiva anumite componente daunatoare.

Continue reading

Beautiful woman in the garden with apples

Prebioticele si Probioticele: de ce sa le consumam impreuna

Prevalenta probioticelor, adica a bacteriilor benefice, asupra florei bacteriene patogene este cruciala pentru sanatatea organismului. Ele asigura in primul rand o digestie buna, insa nici rolul lor in mentinerea imunitatii nu este de neglijat.

Termenul de probiotice a fost mentionat prima data prin anii 1960 si inseamna in limba greaca pentru viata.

Probioticele sunt si organisme vii pe care le ingeram prin diverse alimente, care contribuie la proliferarea florei bacteriene sanatoase deja existente in intestinul nostru. Atunci cand flora benefica este afectata de toxine, poluare, malnutritie, stres ori diferite afectiuni, abcteriile patogene se inmultesc si apar o serie de dezechilibre. Pentru refacerea echilibrului florei intestinale se recomanda o dieta bazata pe alimente care contin probiotice.

Continue reading

Blaubeeren und Joghurt

Probioticele: 500 de specii de bacterii pentru sanatatea ta

Adaugate in iaurturi sau administrate sub forma de suplimente alimentare, probioticele au castigat tot mai multi adepti in ultimii ani, datorita promisiunilor oferite de producatori: ca regleaza tranzitul intestinal si ca intaresc sistemul imunitar. Sunt aceste promisiuni fondate pentru orice tip de probiotice?

„Daca bei iaurt cu lactobacili si cu bifidobacterii, vei avea un sistem digestiv mai sanatos si o imunitate mai puternica, bacteriile bune invingandu-le pe cele rele.“ Aceasta este promisiunea pe care majoritatea producatorilor de alimente imbogatite cu probiotice o fac.

Ce sunt probioticele?

In sistemul nostru digestiv traiesc in comuniune aproximativ 500 de specii de bacterii, care au roluri bine definite in mentinerea in echilibru a starii de sanatate a organismului. De exemplu, o parte dintre aceste bacterii au menirea de a metaboliza carbohidratii din hrana, de aici rezultand 10% din energia noastra zilnica. De asemenea, bacteriile din sistemul digestiv au si rol de protectie impotriva agentilor patogeni. Toate aceste bacterii „bune“ sunt recunoscute in prezent sub numele de probiotice.

Continue reading

Family sitting in the park

ColonHelp si flora intestinala

Ce este flora intestinala?

Stiai ca atunci cand ne nastem avem tubul digestiv steril? Insa o data cu primul lapte primit de la mama – colostrul (laptele matern secretat timp de cateva zile dupa nastere, acesta reprezentand prima hrana a sugarului) beneficiem de primul implant de flora microbiana. Bacteriile continute de laptele matern colonizeaza foarte repede tubul digestiv si reprezinta un beneficiu intrucat sunt folositoare in mentinerea sanatatii, imunitatii si functionarii normale a tranzitului intestinal. Mai tarziu, acestor bacterii li se adauga cele provenite din apa, fructe, legume, produse lactate.

Flora intestinala este un univers microscopic, pe care il purtam cu noi toata viata si care totalizeaza sute de miliarde de bacterii, din circa 400-500 de specii diferite de bacterii, fungi si virusuri. Deoarece la nastere, tubul nostru digestiv este steril, colonizarea cu bacterii poate ajunge la o  concentratia maxima in primii ani de viata. Continue reading